SINOPSIS KURSUS
Selepas menyertai kursus ini, peserta akan dapat:
1. Mengenal pasti perbezaan antara kritikan membina dan kritikan destruktif.
2. Mengamalkan teknik mendengar, menerima, dan mengurus kritikan dengan tenang dan profesional.
3. Menerapkan pendekatan proaktif dalam menukar maklum balas kepada tindakan penambahbaikan.
4. Menyumbang kepada pembangunan budaya perkhidmatan yang responsif, inklusif, dan berfokuskan pelanggan.
1. Mengenal pasti perbezaan antara kritikan membina dan kritikan destruktif.
2. Mengamalkan teknik mendengar, menerima, dan mengurus kritikan dengan tenang dan profesional.
3. Menerapkan pendekatan proaktif dalam menukar maklum balas kepada tindakan penambahbaikan.
4. Menyumbang kepada pembangunan budaya perkhidmatan yang responsif, inklusif, dan berfokuskan pelanggan.
OBJEKTIF KURSUS
1 . Meningkatkan kemahiran menerima kritikan secara profesional dan membina.
2. Menguasai strategi mengubah kritikan menjadi peluang penambahbaikan.
3. Memperkasa komunikasi yang positif bagi meningkatkan imej dan kualiti perkhidmatan.
4. Membina budaya kerja berasaskan keterbukaan, kerjasama, dan inovasi.
2. Menguasai strategi mengubah kritikan menjadi peluang penambahbaikan.
3. Memperkasa komunikasi yang positif bagi meningkatkan imej dan kualiti perkhidmatan.
4. Membina budaya kerja berasaskan keterbukaan, kerjasama, dan inovasi.
Skill Level: Beginner